Član : Prijavite se |Registrirajte se |Upload znanja
Tražiti
Književna kritika [Izmijeniti ]
Literarna kritika (ili književne studije) je studija, evaluacija i tumačenje literature. Na savremenu književnu kritiku često utiče književna teorija, što je filozofska diskusija o ciljevima i metodama književnosti. Iako su dve aktivnosti usko povezane, literarni kritičari nisu uvijek i nisu uvek bili teoretičari.Da li se književna kritika treba posmatrati kao posebna oblast istraživanja iz književne teorije, ili suprotno od pregleda knjiga, je stvar neke kontroverze. Na primer, Johns Hopkins Vodič za književnu teoriju i kritiku ne pravi razliku između književne teorije i književne kritike i skoro uvek koristi pojmove zajedno da opiše isti koncept. Neki kritičari smatraju književnu kritiku praktičnom primjenom književne teorije, jer se kritika uvijek direktno bavi određenim književnim djelima, dok teorija može biti opća ili apstraktna.Književna kritika se često objavljuje u eseju ili knjigu. Akademski književni kritičari podučavaju se u književnim odeljenjima i objavljuju u akademskim časopisima, a sve popularniji kritičari objavljuju svoje kritike u širokim periodičnim časopisima kao što su Times Literary Supplement, New York Times Review, New York Review of Books, London Review of Books , Nacija i New Yorker.
[Literatura][Novel][Pripovijetka][Novella][Književni žanr][Epska poezija][Erotska literatura][Lyric poetry][Viteška romansa][Satire][Tragedija][Istorija književnosti][Lista književnih nagrada][Lista nagrada poezije][Kritička teorija][Sociologija književnosti][Književni časopis][Evaluacija][Tumačenje: logika][Akademski časopis][The Times Literary Supplement][Pregled knjige New York Times]
1.istorija
1.1.Klasična i srednjovekovna kritika
1.2.Renesansna kritika